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[InetBib] The Market Logic of Information et al.



Am 27 Feb 2006, um 11:27 hat Rainer Kuhlen geschrieben:


Starkes Urheberrecht (bzw. allgemein "strong intellectual property
rights regulations") ist sicherlich nicht verbindlich als juristischer
Begriff definiert.

Danke, Herr Kuhlen!

demnächst auch ein Heise-Buch "Open
Innovation" (im Anschluss an eine Tagung der
Heinrich-Böll-Stiftung von 2005)

s.a.
Literatur: Open Innovation
http://www.heise.de/tp/deutsch/inhalt/konf/4893/1.html
www.wissensgesellschaft.org
/themen/wissensoekonomie/literaturliste_openinnovation.pdf
(via google:)

hier weitere
http://www.freie-gesellschaft.de/wiki/Buchtipps

zB
Eric Von Hippel: Democratizing Innovation. MIT Press, 2005. 208
Seiten. ISBN 0262002744. Auch komplett online zugänglich: [1]
(unter CC-BY-NC-ND).

 Je freier sie (die Verlage) das Gut Information
machen, desto besser werden sie verdienen können.

In diesem Punkt möchte ich Ihnen einfach mal widersprechen,
denn das ist - ich setz mal ein IMHO dazu - unlogisch - ohne das
genauer ausführen zu wollen... ...einiges dazu schrieb ich ja auch
schon in früheren Mails an inetbib.


--
Prof. Dr. Rainer Kuhlen
UNESCO Chair in Communication
Department of Computer & Information Science - University of Konstanz
D-78457 konstanz - Box D87
email: rainer.kuhlen@xxxxxxxxxxxxxxx; URL: http://www.kuhlen.name
Phone Univ.: +49 (0)7531 - 882879; Fax: +49 (0)7531 882048
Berlin: +49 (0)30 27594241; Fax: +49 (0)30 27594260
Mobile +49 0171 452 7010


* Speaker of the Coalition "Intellectual Property Rights for
  Education and Science" -   http://www.urheberrechtsbuendnis.de/
* Member of the Committee for Information and Communication
  of the German Commission for UNESCO
* Executive Board of HI (Society for Information Science e.V.)
* Chair of NETHICS e.V. (Ethics in the Net) - www.nethics.net


--
Viele Gruesse, Karl Dietz
http://www.karldietz.de

John_Perry_Barlow:
"Wir werden Information betrachten müssen,
als hätten wir das Zeug noch nie gesehen."

&

There can be no doubting that advanced information technologies
will bring large-scale social change. The technology is advancing at
an extraordinary rate in quantitative terms, and it will probably
continue to improve by a factor of 100 each decade. Sheer
computing power and communications bandwidth will be abundant.
The hard question is what direction the consequent social changes
will take. The technology is not only increasingly powerful but
highly malleable. Its qualitative architecture is capable of evolving in
many different directions, depending on who can assemble the
resources to build it and secure the cooperation of others to use it.
And that is a political and economic question, as much as it is
technical. Social institutions will shape the technology, even as the
technology provides raw material for the reshaping of institutions ...

aus:
Philip E. Agre
The Market Logic of Information
Department of Information Studies University of California



Listeninformationen unter http://www.inetbib.de.