[InetBib] open access ... ... Diskussion

2010/12/6 GRUTTEMEIER, Herbert <Herbert.GRUTTEMEIER@xxxxxxxx>:
andere Moderatoren sehen die Sache mit dem Rausschmiß anders:

Dieses war Steven Harnad's Begründung, als er Klaus Graf vor einigen Monaten
aus seinem American-Scientist-Open Access-Forum ausschloss. Ich habe dann
gedacht: Quel gâchis! Denn KG brachte ja interessante Aspekte in die
Diskussionen ein. Aber Harnad hatte wohl recht:

"Every time the discussion in this Forum is allowed to stray off-topic, it
elicits a wave of participants -- sometimes longstanding ones -- signing off
from the Forum. This is because this Forum -- dedicated for many years
exclusively to the discussion of concrete, practical OA policy and strategy
-- is followed by US and European University provosts, presidents, rectors
and other busy policy-makers who do not have the time for off-topic
discussion, let alone ad hominem flaming and invective.

Consequently I have taken the step of signing KG off the Forum (the first
time I have done this, in the Forum's 12-year existence). The Forum's
archives are OA, so this does not deprive KG (or anyone) of access, but it
puts an end to his posting privileges.

The last several responses of Forum members to KG's postings (including the
latest one below, not posted) have confirmed my fear that I had been remiss
in my responsibility as moderator in not having done this earlier.

With my apologies,

Stevan Harnad, Moderator
American Scientist Open Access Forum

s.a.

Harnad gegen Open Access für Forschungsdaten
von Archivalia von KlausGraf
http://intechweb.wordpress.com/2010/12/09/open-access-to-research-data-vs-open-access-to-research-articles/
Wen wunderts, der die gebetsmühlenhaft wiederholte Orthodoxie Harnads
kennt, den ich persönlich eher für schadenstiftend halte, was den
Fortschritt von Open Access angeht. Seine Positionen sind schädlich
und werden von mir verurteilt.

1312