[Fwd: Innenring-Label für DVD]

Bitte Mehrfachempfang zu entschuldigen!

Liebe Frau Walser,

ich hatte zu Ihrer Frage

gibt es diese Etiketten für den Innenring auch mit Sicherungsstreifen
für
eine Buchsicherungsanlage?

mit Patrick Borer von der Zentralbibliothek Solothurn einen kleinen
Mailwechsel. Dort haben sich die Innenringe mit Sicherung von 3M
bewährt. Negative Ergebnisse, wie sie aus den USA gemeldet wurden, sind
dort nicht aufgetreten. Vielleicht hat 3M ja auch sein Produkt
verbessert.

Interessant wäre auch zu wissen, ob es inzwischen solche Ringe auch mit
Transponder gibt. Das wäre sicher die eleganteste Lösung, da die Disks
berührungsfrei auf- und abgewertet werden könnten.

Hier die Seite von 3M in Großbritannien. Die Ringe heißen
3M? Tattle-Tape? H1 Security Hub Marker

http://products3.3m.com/catalog/uk/en002/library/-/node_6BFV23C22Qbe/root_K3BHNB8005gv/vroot_Q19QXLV9K3ge/gvel_HZ0WMFWLDFgl/theme_uk_education_3_0/command_AbcPageHandler/output_html

The 3M? Tattle-Tape? H1 Marker protects single- and double-sided DVDs
from unauthorized removal and theft from the library.
Protect your valuable DVD -- without hassles for patrons
3M H1 markers offer discreet protection for your DVDs and are quickly
and easily applied by hand.

FEATURES   ADVANTAGES

Designed specifically for DVDs   Maximum protection of your DVD
collection

Will not interfere with the play of DVDs   Insured patron satisfaction

Small, discreet marker   Allows for full reading of DVD label

Works with all 3M accessories   No need to buy new accessories

Cannot be shielded by briefcases, backpacks, the human body or other
common objects   Will be detected by the 3M Detection System even if
shielded, reducing losses

Archival-quality adhesive   Will not degrade library materials

Can be turned "off" and "on" again repeatedly, retaining original
effectiveness   Strips are effective no matter how many times the item
is circulated

Desensitize completely, yet resensitize to 100% signal strength   Few,
if any, false alarms. Strips are fully effective for the life of the
media

Manufactured in an ISO 9000 Certified Plant using Statistical Process
Control (SPC)   Every single strip is the highest quality possible

Guaranteed free of defects in materials and manufacture for the lifetime
of the items they protect   No need to worry about the items being fully
protected for as long as they're in your library

Herzliche Grüße
Peter Delin/Videolektorat

Zentral- und Landesbibliothek Berlin
Videolektorat