From: inetbib-bounces@xxxxxxxxxxxxxxxxxx [mailto:inetbib-
bounces@xxxxxxxxxxxxxxxxxx] On Behalf Of Bernd-Christoph Kämper
Sent: Monday, November 09, 2009 1:42 PM
To: Internet in Bibliotheken
Subject: Re: [InetBib] Dauerhafte Verfuegbarkeit von URNs der DNB

Sorry, ich muß mich wohl ein wenig korrigieren:
Das Handle-System bildet nicht notwendig das Framework für die URN-
Resolving-Dienste, es kann aber dafür benutzt werden, wie ich dem RFC
entnehme.

The Handle System crosses boundaries.  Looked at as a name resolution
   system, it might be compared to DNS.  If used to implement a URI/URN
   namespace, it could be used with any URI/URN scheme.  If used for
   distributed information updates and administration, it could be
   considered a simplified-version of a distributed database system.

Ob das mit der DNB-Implementation kompatibel ist, überblicke ich auf
die Schnelle nicht. Herr Heiligenhaus wird das besser wissen

Für einen Vergleich verschiedener Persistent Identifier Systeme siehe
http://www.clarin.eu/wg-22/comparison-of-pid-systems

Zum Handle-System heißt es dort:

"Obviously a software architecture that is tuned for high availability,
scalability and performance, robustness has been proven by years of
experience in large projects"

Gruß,
B.-C. Kämper

--