[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]

[InetBib] Fwd: Teachers, InfoPro, Education_USA: Top Ten Web 2.0 Trends & Technologies for 2010 with "Tame the Web" Blogger Michael Stephens



Sehr geehrte Damen und Herren,

wie Sie sicher schon dem Leipziger Kongress-Programm und diversen Medieninformationen entnommen haben, wird der BID-Kongress am Eröffnungstag (Mo., 5.3.) ein besonderes, internationales Event aufweisen können. Michael Stephens wird den ersten Vortrag des Kongresses halten zu einem höchst spannenden, wirklich zukunftsträchtigen Thema:

*The Hyperlinked Community Library - Trends, Tools & Transparency
Michael Stephens, River Forest
Eine Veranstaltung der Zukunftswerkstatt in Zusammenarbeit mit der US Botschaft
Moderation: Hans-Christoph Hobohm, Potsdam
11:00 - 12:00 Uhr: Saal 2
vgl. http://www.bid-kongress2010.de/programm_fortbildung.htm#15
*
Wir (BID und Zukunftswerkstatt) danken an dieser Stelle schon einmal der US amerikanischen Botschaft für dieses Highlight! Sollten Sie Michael Stephens noch nicht kennen, schauen Sie sich einmal seinen Blog und seine diversen Vortragsmitschnitte an.
Ich denke, es wird ein Erlebnis, ihn live zu sehen.

Wer den Vortrag am Montag in Leipzig nicht mitbekommen kann, der sei herzlich eingeladen zu einem hors d'euvre in der US Botschaft in Berlin (Pariser Platz).
(Dazu ist eine Voranmeldung unbedingt erforderlich! e-mail unten)

Ich würde mich freuen, Sie zusammen mit Michael Stephens hier oder dort begrüßen zu können!
Ihr

Hans-Christoph Hobohm

-------- Original Message --------
Subject: Teachers,InfoPro,Education_USA: Top Ten Web 2.0 Trends & Technologies for 2010 with "Tame the Web" Blogger Michael Stephens
Date:   Wed, 17 Feb 2010 17:05:56 +0100
From:   USINFO Germany <usinfo.de@xxxxxxxxx>
Reply-To:       berlinpa@xxxxxxxxx
To:     USINFO-B@xxxxxxxxxxxxxxxxxx



*Top Ten Web 2.0 Trends & Technologies for 2010 with "Tame the Web" Blogger Michael Stephens*


*March 11, 2010
16:30-18:30*

*U.S. Embassy Berlin*

*Pariser Platz 2 *

* *

Registration required NLT March 10: ircberlin@xxxxxxxxx <mailto:ircberlin@xxxxxxxxx>

What's the next big thing as we move into 2010? What technologies and trends should librarians be watching? What emerging trends are changing library services? What does a connected world of "continuous computing" mean for 21st century libraries? This presentation provides a roadmap toward becoming the "hyperlinked library" --- transparent, participatory, playful, user-centered and human. Convening the tribe, mobile everything, community-building -- all of these trends will be addressed. Join librarian and "Tame the Web" blogger Michael Stephens (tametheweb.com <http://tametheweb.com/>) for a discussion of ten technologies to be aware of in 2010 and beyond.

*About Michael Stephens: *

Dr. Michael Stephens is Assistant Professor in the Graduate School of Library and Information Science at Dominican University in Illinois. He spent over fifteen years working in public libraries while developing a passion for technology and the human connections it affords. He maintains the popular blog Tame the Web <http://tametheweb.com/>. Other recent publications include two ALA Library Technology Reports on Web 2.0, a monthly column "The Transparent Library" with Michael Casey in Library Journal, and other articles about emerging trends and technology. Dr. Stephens received an IMLS doctoral fellowship at the University of North Texas, was named a Library Journal Mover and Shaker, and received the 2009 Association of Library & Information Science Educators Faculty Innovation Award as well as a 2009 University of North Texas Rising Star Alumni Award. He is the 2009 CAVAL Visiting Scholar, researching the effect of Learning 2.0 programs in Australian libraries. Dr. Stephens speaks nationally and internationally on libraries, technology, and innovation. He is fascinated by library buildings and virtual spaces that center around users, content, digital creation and encouraging the heart.

http://germany.usembassy.gov/germany/upcoming_events.html

-- 
http://www.inetbib.de

Listeninformationen unter http://www.inetbib.de.