[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]

[InetBib] Stellenausschreibung: Discovery Service Engineer (m/w), EBSCO



Sehr geehrte Damen und Herren,
 
Bitte erlauben Sie mir,  Sie über folgende Stellenausschreibung zu
informieren:
 
EBSCO sucht zum nächst möglichen Zeitpunkt einen Discovery Service Engineer
(m/w) für die Region Deutschland, Österreich, Schweiz & Nordeuropa.
 
Der ideale Kandidat (m/w) verfügt über ausgezeichnete
Präsentationsfähigkeiten, ein tiefes technisches Verständnis und spricht
fließend Deutsch & Englisch. Weitere Sprachen (Schwedisch, Norwegisch,
Finnisch, Holländisch, etc.) sind von Vorteil.
 
Folgende Kenntnisse sind für diese Position erforderlich:
* Vertraut im Umgang mit Bibliothekssystemen und deren Protokolle (z.B.
z39.50, OpenURL, NCIP)
* Portalsoftwarelösungen (z.B. VuFind, Sharepoint)
* JavaScript & HTML
* Erfahrung mit APIs und Web-Entwicklungssprachen (z.B. PHP, Java)
* Gute Kenntnisse in MARC & XML zur Analyse großer Datenmengen und deren
Manipulation
 
Hier eine kurze Beschreibung der Firma und Stelle in Englisch:

EBSCOhost databases and discovery technologies are the most-used, premium
online information resources for tens of thousands of institutions worldwide,
representing millions of end-users. EBSCO Discovery Service? (EDS) creates a
unified, customized index of an institution¹s information resources, and an
easy, yet powerful means of accessing all of that content from a single search
box. The ability to create these custom solutions is achieved by harvesting
metadata from both internal (library) and external (database vendors) sources,
and creating a pre-indexed service of unprecedented size, speed, and
customization.

As EBSCO continues to grow, we seek qualified individuals who possess the
drive and vision it takes to be a part of a success-oriented team. EBSCO is
looking for a motivated and energetic individual to join their international
customer satisfaction staff as a Discovery Service Engineer.
The Discovery Service Engineer (DSE) is the primary technical resource for the
field sales force. The DSE is responsible for actively driving and managing
the technology evaluation stage of the sales process, working in conjunction
with the sales team as the key technical advisor and product advocate.

Essential functions include:

* Regional authoritative expert on technology aspects of platform
functionality, markets, trends
* Pre-sales customer presentations and field events such as conferences and
focus groups 
* Responds to functional and technical elements of Request for
Information/Request for Proposal
* Supports the trial process and initial post-sales support
* Establishes strong relationships with regional sales and customer support
teams, as well as existing and prospective customers
* Creates and manages sales support tools
* Authors and assists with documentation to support the regional pre-sales
process
 
Die Reisetätigkeit für diese Position beträgt ca. 50%.
Arbeitsort: Home Office

Für eine vollständige Stellenbeschreibung, bei Fragen, oder um Ihre
Kurzbewerbung (Englischer Lebenslauf & Anschreiben) einzureichen, wenden Sie
sich gerne jederzeit an mich.
 
Mit besten Grüßen
 
Claus G. Wolf
Manager, Discovery Service Engineering - Europe

EBSCO 
Bahnhofstrasse 18 1?4
86150 Augsburg

+49 6162 9699777 (Home Office)
+49 171 2204718 (Mobile)
cwolf@xxxxxxxxxxxxx

-- 
http://www.inetbib.de


Listeninformationen unter http://www.inetbib.de.