Title: Medical Dictionary in Six Languages
Author: Bert Spilker
<http://www.globalbooksinprint.com/merge_shared/Search/AdvSearch.asp?navPage=1&SortOrder=&SortField=&collection=GLBCOLL&QueryMode=Simple&ScoreThreshold=0&ResultCount=25&ResultTemplate=mgSearchResults.hts&SearchLink=Yes&ebip=&srchFrm=TITLEDTL&QueryText=icu=+436525+&;>

Publication Date: 1995
Publisher: Lippincott Williams & Wilkins
<http://www.globalbooksinprint.com/merge_shared/Search/AdvSearch.asp?navPage=1&SortOrder=&SortField=&collection=GLBCOLL&QueryMode=Simple&ScoreThreshold=0&ResultCount=25&ResultTemplate=mgSearchResults.hts&SearchLink=Yes&ebip=&srchFrm=TITLEDTL&QueryText=ipu=114412&;>

ISBN: 0-7817-0182-1
Pages: 688
Price: $143.55(CND)
dictionary for medical professionals who often want to translate words
and terms that are difficult to find in a dictionary, even a medical
dictionary. It includes some 7,500 translations for words, common
phrases, and multi-word terms. Entries are listed in alphabetical order
in English and each has been assigned an entry number. Five complete
indexes--French, Italian, Spanish, German, and Japanese--are
cross-referenced to the main listing by entry number.

Das Buch gibt es auch im GBV als:
Medical dictionary in six languages : [text in English, French, German,
Japanese, Italian, and Spanish] / compiled by
Bert Spilker. - New York : Raven Press, 1995. - XX, 665 S.
Anmerkung: Includes indexes
ISBN: 0-7817-0182-1

Es ist in der ULB Halle und der SuUB Göttingen als Präsenzbestand
nachgewiesen.

Ansonsten gibt es noch ein Japanisch-Deutsches Online-Wörterbuch (mit
100.000 Eintragungen), in dem evtl. auch medizinische Begriffe zu finden
sind?:
http://bunmei7.hus.osaka-u.ac.jp:591/WadokuJT/search.htm

Viele Grüße
Katja Freudenberg

Universitäts- und Forschungsbibliothek Erfurt / Gotha
- Informationsdienste, Lesesaal, Mediothek -
Nordhäuser Straße 63. - 99089 Erfurt
Tel. (0361) 737-5760
Fax  (0361) 737-5849
E-mail: katja.freudenberg@xxxxxxxxxxxxx