From: "Margit Fuerlinger" <fuerlinger _at__ donau-uni.ac.at>
To: "Internet in Bibliotheken" <INETBIB _at__ ub.uni-dortmund.de>
Sent: Wednesday, July 11, 2001 10:21 AM
Subject: Hybrid-Bibliotheken

> Liebe Kolleginnen und Kollegen,
>
> die Bibliothek der Donau-Universität Krems (eine postgraduale
Weiterbildungs-Universität) befindet sich derzeit in einem Umbruch bzw.
Weiterentwicklungsphase in eine Hybrid-Bibliothek.
> Wobei m.E. die Definition "the hybrid library ist on the continuum between
the conventional and digital library, where electronic and paper-based
information sources are used alongside each other." [...] "the hybrid
library should be designed to bring a range of technologies form different
sources together in the context of a working library, and also to begin to
explore integrated systems and services in both the electronic and print
environment."

> Meine Frage nun an Sie: Definieren sich auch andere Bibliotheken im
deutschsprachigen Raum als Hybrid Bibliothek (Hybrid library)? Oder gibt es
Überlegungen und Projekte dahingehend?